یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سیستم بازرسی سطح محصولات مسطح را طراحی و پیاده سازی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین صیادزاده مدیر عامل شرکت دیده پرداز صبا و مجری طرح گفت: این سیستم که برای تشخیص عیوب سطح محصولات مسطح تولیدی به کار می رود، قادر به نمایش اتوماتیک عیوب موجود در محصولات مسطح است.

وی افزود: هم اکنون اپراتور کنترل کیفی به صورت چشمی به شناسایی محصولات معیوب تولیدی می پردازند که با طراحی و ساخت این سیستم، علاوه بر شناسایی و جداسازی محصولات معیوب، عیوب سطح زیرین محصولات تولیدی نیز به صورت واضح نمایش داده می شود.

صیادزاده با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی و دانش فنی سیستم بازرسی سطح محصولات در کشورمان بومی شده است، اظهار داشت: این سیستم علاوه بر تشخیص و شناسایی عیوب سطح ورق فولاد، قابلیت تشخیص عیوب دیگر محصولات مسطح را نیز دارد و در صنایع فولاد سازی، کاغذ، مقوا، نساجی، کاشی، سرامیک و انواع کف پوش کاربرد دارد.

مجری طرح امکان فشرده سازی و آرشیو تصاویر گرفته شده از سطح محصولات و قابلیت بیش از 95 درصدی در شناسایی و تشخیص عیوب را از مزیتهای بارز سیستم نهایی عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت صیادزاده از راه اندازی این سیستم در مجتمع فولاد مبارکه خبر داد و ادامه داد: هم اکنون این سیستم به بازرسی سطح کلاف فولادهای تولیدی این مجتمع می پردازد.

وی انعطاف پذیری سیستم تولیدی این شرکت از لحاظ نصب در خط تولید بدون نیاز به تغییر در خطوط تولید را از دیگر ویژگیهای این سیستم نسبت به نمونه مشابه خارجی عنوان کرد و بیان داشت: هزینه تولید این سیستم یک دهم مشابه خارجی آن است که از دیگر برتری های سیستم شناسایی عیوب تولیدی واحد فناوری دیده پرداز صبا است.

شرکت دیده پرداز صبا در سال 1381 تاسیس و با استقرار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید سیستم اندازه گیری پارامترهای ترافیکی، دوربین تصویر برداری خطی هوشمند و دستگاه درجه بندی دانه های ریز و سیستم بازرسی اتوماتیک سطح لوله های پلیمری با استفاده از ماشین بینایی شده است.



دسته ها : صنعت
چهارشنبه بیست و سوم 11 1387
X