کمربند ویژه درمان کمردرد توسط دکتر مجتبی کامیاب عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اختراع و به ثبت جهانی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مجتبی کامیاب عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در توضیح این اختراع گفت: این کمربند ویژه عضلات عمقی شکم و تنه را هدف می گیرد که عموم تحقیقات جدید دال بر اهمیت این عضلات در پیشگیری و درمان کمردرد است.

وی خاطرنشان کرد: انقباض صحیح این عضلات دشوار است و برای بهبود عملکرد آنها نیاز به انقباض های خفیف اما مکرر است. "ارتومایندر" برنامه صحیح انقباض ها را به فرد یادآوری می کند و در صورت انقباض ناقص یا نادرست به وسیله لرزش سطحی برای فرد بازخورد فراهم می آورد. از دیگر قابلیت های این وسیله این است که علاوه بر ثبت دفعات انقباض، درستی و نادرستی هر انقباض را به درمانگر نشان می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه 80 درصد مردم حداقل یکبار در عمرشان کمردرد را تجربه می کنند، گفت: کم تحرکی، نداشتن فعالیت و ورزش روزانه باعث شده که 35 درصد شاغلان سالانه حداقل یک روز کاری را به دلیل کمردرد از دست بدهند.

کامیاب اضافه کرد: علاوه بر نرمش و فعالیت روزانه تناسب اندام، روحیه مناسب و رعایت ارگونومی (طرز صحیح انجام فعالیتها از جمله طرز نشستن) می تواند در کاهش بروز درد تاثیر گذار باشد.



دسته ها : پزشکی
چهارشنبه بیست و سوم 11 1387
X