شرکت تحقیقاتی حکیمان شرق از شرکتهای خصوصی مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت نخستین کیت کنترل و ارزیابی هیدروکسی پرولین به عنوان شاخص پوکی استخوان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: روش رایج برای بررسی پوکی استخوان، انسیتومتری و عکسبرداری از استخوانها است.

وی افزود: دقت این روش برای پیگیری وضعیت بیماری و نحوه پاسخ به درمان به نحوی است که زمان مناسب برای هر آزمون، حداقل یک سال بعد از شروع درمان است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: همچنین دقت این روش ابداع شده که هزینه کمتری را نیز به دنبال دارد به گونه ای است که با فواصل زمانی دو ماهه می توان وضعیت بیمار را سنجید.

مصلحی مدت زمان انجام شده برای طراحی و ساخت نخستین کیت کنترل هیدروکسی پرولین را بیش از چهار هزار و 500 نفر ساعت اعلام کرد.

به گفته مصلحی هزینه بسیار کمتر، زمان تشخیص بسیار سریع و دقت بسیار بالا نسبت به روش های معمول از ویژگی های بارز و منحصر به فرد این کیت طراحی شده در شرکت حکیمان شرق است.

به گزارش مهر، شرکت تحقیقاتی حکیمان شرق در سال 1382 تاسیس و با استقرار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به دستیابی به دانش فنی استخراج لاکتوفرین از شیر، تولید داروهای ضد سرطان از خون و کیت اندازه گیری کلر آزاد شده است.



دسته ها : پزشکی
سه شنبه ششم 12 1387
X