برای نخستین بار در جهان؛ "آنژی پارس" داروی گیاهی درمان زخم پای دیابتی رونمایی شد "آنژی پارس" داروی گیاهی درمان زخم پای دیابتی که برای نخستین بار در جهان از سوی محققان ایرانی تولید شده است امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دارو صبح امروز در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با حضور وزیر بهداشت، مهندس سجادی رئیس دفتر همکاریهای فناوری ریاست جمهوری، دکتر فرهادی رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور و دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و گروه تولید کننده دارو رونمایی شد.

در این مراسم داروی "آنژی پارس" ANGIPARS که برای درمان زخم پای دیابتی کاربرد دارد، معرفی شد. این دارو به عنوان دارویی جدید و فوق العاده موثر در درمان این زخم بکار می رود.

روشهای جدید درمانی که برای درمان پای زخم دیابتی بکار می رود می توان از فاکتورهای رشد موضعی، پیوند پوست، ترمیم زخم با استفاده از فشار مکش، درمان با اکسیژن پر فشار، حرارت درمانی، درمان با لیزر، سلول های بنیادی نام برد.

این دارو در دوزهای درمانی هیچگونه عارضه جانبی جدی ندارد و اثرات درمانی دارو پیش از هفته دوم آشکار می شود.

اثرات دارو بلند مدت بوده و اثربخشی آن حتی پس از اتمام دوره درمان تداوم می یابد، استفاده از این دارو در درمان زخم پای دیابتی کاملاً مقرون به صرفه است. این دارو همچنین می تواند از قطع عضو نیز پیشگیری کند.

تحقیقات این دارو با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شیراز، تبریز و ایران و سازمان هلال احمر، دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است.

 


دسته ها : پزشکی
چهارشنبه بیست و چهارم 11 1386
X